راه های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا

کدخبر: ۲۶۰۵۲۶
اقتصاد نیوز: پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا به مراتب بهتر از درمان آن است. کارمندان بیشتر باید مراقب سلامت خود باشند تا مجبور به گرفتن مرخصی نشوند. نکات بهداشتی مهمی که برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا باید بدانید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ پیشگیری آنفولانزا  را به طور جدی در برنامه ی سلامت فردی خود بگنجانید تا دچار این بیماری جدی نشوید. اصولا اشخاص معتقدند که در محل کار و یا اماکن عمومی به این بیماری مبتلا می شوند به همین دلیل علاه بر نکات بهداشتی ، راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری  آنفولانزا  در محل کار را نیز خواهیم گفت.

راههای پیشگیری آنفولانزا در محل کار

دستگیره در مایکرویو، شیر آب و صفحه کلید رایانه کثیف ترین ابزاردر محل کار هستند. نزدیک به 84 درصد از کارمندان با وجود بیماری به محل کار خود می روند و نیمی از آنها نیز به همکاران خود از ابتلا به آنفولانزا اطلاع نمی دهند.

لازم است کارمندان قبل از مصرف غذا ، بعد از مطالعه روزنامه و مجله ، بعد از استفاده از لوازم مشترک و پس از دست دادن به یکدیگر، دست های خود را بشویند. باید دست ها را با صابون و آب گرم دست کم برای 20 ثانیه شست و شو داد.نوشیدن آب از دیگر راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در محل کار است .

مصرف ویتامین ها راهکار دیگری برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در محل کار است که برای این منظور لازم است کارمندان با یک پزشک مشورت کنند تا اندازه مناسب مصرف مکمل هایی مانند  ویتامین C  و یا ˈرویˈ را به آنها بگوید .

راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفولانزا:

به اندازه کافی بخوابید

بـرای سـالـم ماندن، خوابتان حتماً باید کافی باشد. خواب کـافی نـه تـنـهـا بـاعــث می شود که در طول روز شاداب و هـوشیـار بـاشـید، بلکه به نیرومند ماندن سیستم دفاعینـیـز کـمـک مـی کـنـد. ســعی کنید 7 تا 8 ساعت در شب استراحت کنید تا خطر ابتلای شما به آنفولانزا کمتر شود. 

ویتامین C 

استفاده از ویتامین C به شما در مقابله با آنفولانزا کمک می کند. پس تا می توانید از میوه ها و سبزیجاتی که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنید. 

مولتی ویتامین  ها 

در کنار ویتامین C، خوب است که روزانه یک مولتی ویتامین هم بخورید تا از ابتلا به بیماری ها در امان بمانید. 

آب 

چند بار تا به حال شنیده اید که باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بخورید؟ شاید هرروز این جمله به گوشتان بخورد. این کار به بدنتان بسیار کمک می کند. سیستم بدنتان را شستشو می دهد و برای حفظ یک رژیم غذایی سالم و سلامتیتان لازم است. 

میکروب ها دشمن بدنتان هستند

تا می توانید از استفاده ی چند نفره از لیوان یا سایر ظروف غذا خودداری کنید، به خصوص زمانی که علائم بیماری ها را در طرف مقابل مشاهده می کنید. 

محیط های بسته 

محیط های بسته ای مثل اداره و اتوبوس، محل مناسبی برای رشد میکروب می باشد. منظورم این نیست که در این مکان ها مثل افراد  وسواس ی ماسک بزنید و راه بروید، اما اگر کسی را دیدید که در حال عطسه و سرفه است، از آنها دوری کنید. و هنگام مراجعت به خانه دستهای خود را تمییز بشویید، به ویژه هنگام غذا خوردن. 

ورزش 

ورزش برای سلامتیتان بسیار خوب ست. با ورزش کردن نه تنها قدرت بدنیتان را افزایش می دهید، بلکه باعث تقویت سیستم دفاعی بدنتان هم می شوید. 

از  استرس  و فشارهای روحی دوری کنید 

داشتن استرس اصلاً برای سلامتیتان خوب نیست. اگر کارهایی که در بالا ذکر شد، مثل خوابیدن کافی و ورزش را انجام دهید،استرستان را هم کاهش داده اید. 

داروهای گیاهی  

برخی افراد در تاثیر داروهای گیاهی مثل اکیناسی برای مقابله با آنفولانزا اصرار دارند، اما باید بگوییم که هیچ اثبات علمی برای آن وجود ندارد. اما اگر می خواهید از این داروها استفاده کنید سعی کنید به محض مشاهده ی آثار و  علائم آنفولانزا  آن را استفاده کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید