واقعا خوردن مصرف نوشابه های رژیمی عوارض ندارد؟

کدخبر: ۲۷۷۰۵۶
اقتصادنیوز: آیا می دانید نوشابه های رژیمی چه عوارض و مضراتی دارد؟ در ادامه از تمام مضرات و عوارض نوشابه های رژیمی آگاه می شوید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛امروزه چه مقدار نوشابه می خورید؟ با اینکه نوشابه مضرات زیادی دارد اما همچنان جای خود را در رژیم غذایی حفظ کرده است ولی باید سعی کنید کمتر آن را مصرف کنید . در این بخش به بدترین واقعیت ها که در مورد نوشابه وجود دارد؛ می پردازیم ؛بسیاری از نوشابه های رژیمی با اسپارتام شیرین کننده های مصنوعی که 200 بار شیرین تر از شکر تصفیه شده معمولی است، شیرین می شود. برخی مطالعات،شیرین کننده ها را به  سردرد  در برخی مردم مرتبط می دانند که این امر ممکن است باعث ایجاد درد غیرقابل توضیح شود.عوارض نوشابه رژیمی

عوارض و  مضرات نوشابه  های رژیمی

استفاده از نوشابه می تواند موجب بروز آسیب های پوستی شود.

ممکن است چرب نباشد اما نوشابه رژیمی برای پوست فاجعه است. باعث ایجاد  قند خون  و نوسانات هورمونی و آسیب های پوستی ناشی از التهاب می شود. علاوه بر این، می تواند پوست را خشک کند

مصرف کنندگان نوشابه های رژیمی به احتمال زیاد افسرده خواهند شد.

بررسی افراد بالغ نشان داد ارتباطی بین نوشابه و افسردگی وجود دارد. این مطالعه نشان داد مصرف نوشابه های رژیمی با افزایش شانس ابتلا به افسردگی همراه بوده است. مصرف کنندگان نوشابه به طور کلی 30 درصد احتمال  افسردگی  بیشتری دارند.

مضرات و عوارض نوشابه های رژیمی 

مصرف کنندگان نوشابه ها  تراکم استخوان  پایینی دارند

نوشیدن نوشابه به استخوان آسیب می رساند . در مطالعه ای که در سال 2006 انجام شد، زنانی که نوشابه می نوشند تراکم استخوان پایین تری دارند. تراکم استخوان پایین منجر به  پوکی استخوان  می شود

نوشابه های رژیمی احوال را آشفته می کنند:

نوشابه های رژیمی باعث می شود که قند خون در نوسان باشد - بدن فکر می کند که مقداری شکر فرو برده اما اینطور نیست. در برخی موارد، سطح گلوکز خون تحت تاثیر قرار می گیرد. می تواند باعث  عصبانیت ، کج خلقی شود.

نوشیدن نوشابه های رژیمی ریسک سندروم متابولیک و  دیابت  را افزایش می دهد :

اختلال متابولیسم می تواند باعث دیابت، مشکلات قلبی، نوسانات وزن و حتی مرگ شود. گفته می شود که استفاده از نوشابه های رژیمی خطر اختلال مرگبار را تا 30 درصد افزایش می دهد. این حتی از آن هم بیشتر است که در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار گیرد.برخی نوشابه های مصنوعی باعث برهم زدن واکنش انسولین می شوند

خوردن نوشابه های رژیمی چه عوارضی دارد؟

نوشیدن نوشابه رژیمی تمرکز را دشوار می کند :

نوشابه های رژیمی باعث افت قند خون و خشکی می شود به همین خاطر نمی توانید به خوبی تمرکز کنید

نوشابه های رژیمی ریسک فشارخون را افزایش می دهد :

افرادی که نوشابه می نوشند نسبت به آنهایی که این عادت را ندارند بیشتر در خطر ابتلا به فشارخون هستند

نوشابه ها برای کلیه ها عوارض بدی دارد :

مطالعات نشان داده افرادی که نوشابه می نوشند عملکرد کلیه هایشان کاهش می یابد

همانطور که می دانید کلیه ها  سموم بدن  را دفع می کنند و سلامت آنها بسیار مهم است.

عوارض بد نوشابه ها برای کلیه 

نوشابه اعتیاد آور است :

هر چه بیشتر نوشابه بخورید بیشتر به آن احساس وابستگی می کنید و مغز دوپامین ترشح می کند.

نوشابه یکی از نوشیدنی هایی است که باعث خشکی می شود :

نوشابه ها تعادل هورمون ها را برهم می ریزد .هورمون کلیه ها مسئول تعادل مایعات بدن است ، کلیه ها به مغز پیام می فرستند تا هورمون ضد ادرار ترشح کنند.

کافئین  موجود در نوشابه ها باعث اختلال در روند می شود.

مصرف روزانه نوشابه حملات قلبی را افزایش می دهد:

طبق مطالعه دانشگاه میامی، افرادی که به طور منظم نوشابه مصرف می کنند می توانند به طور قابل توجهی ریسک  حمله قلبی  را افزایش دهند.

احتمال حملات قلبی با مصرف نوشابه 

نوشابه باعث پژمردگی پوست و ماهیچه می شود :

برخی معتقدند به دلیل اسید فسفریک موجود در نوشابه بهتر است به طور متوسط آن را بنوشید،زیرا می تواند پیامدهای مزمن داشته باشد. اسید فسفریک می تواند فرآیند جذب مواد مغذی در بدن را مختل کند. در حد افراط، می تواند از دریافت  مواد غذایی  مورد نیاز، پوست و ماهیچه ها جلوگیری کند و روند پیری را تسریع کند و چین و چروک بیشتری بدهد.

مصرف نوشابه در  دوران بارداری  باعث مشکلاتی می شود :

طبق مطالعه ای از دانمارک، تنها یک نوشابه رژیمی در روز با 38 درصد افزایش احتمال  زایمان زودرس  همراه است . چهار نوشابه در روز، خطر را به میزان 78 درصد افزایش می دهد. بنابراین اگر باردار هستید، ممکن است بخواهید این عادت را در سریع ترین زمان رها کنید.

نوشابه به دندان ها آسیب می زند :

همین طور که می دانید دندان ها در زیبایی انسان نقش بسزایی دارد پس باید مراقب آنها باشید و ازخوردن و نوشیدن غذاهای کم ارزش خود داری کنید زیرا باعث شکستگی ،کرم خوردگی دندان می شود.

آسیب رسیدن به دندان ها با مصرف نوشابه 

مصرف زیاد نوشابه باعث آسیب به مغز می شود :

افرادی که نوشابه می نوشند نسبت به آنهایی که کمتر مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به  آلزایمر  یا جنون هستند

مصرف نوشابه ابتلا به سرطان را افزایش می دهد :

وقتی اسپارتام را می خورید متانول تولید می شود.متانول سمی است که کبد آن را به فرمالدئید تبدیل می کند ، سمی است و باعث سرطان می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید