این ویتامین ها عضلات ورزشکاران را ترمیم و تقویت می کند

کدخبر: ۲۷۷۷۷۶
اقتصادنیوز: ورزشکارانی که نیاز به تقویت عضلات خود دارند باید ویتامین ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا بتوانند نتیجه بهتری از ورزش بگیرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ ترمیم عضلات آسیب دیده حاصل از تمرینات ورزشی و یا فعالیت فیزیکی سنگین را با مصرف چند ویتامین انجام دهید. این ویتامین ها به نام اسید اسکوریت شناخته می شوند که یک آنتی اکسیدان قوی است. در حالی که شما از باشگاه به سمت خانه رانندگی می کنید هم، رشد و ترمیم عضلات در سطح سلول اتفاق می افتند. سنتز سلولی و ترمیم بافت بستگی به انواع ویتامین ها و مواد معدنی دارد.ویتامین ورزشکاران

در حالی که چنانچه در بخش تناسب اندام و ورزش نمناک خواهیم گفت این ویتامین ها میتوانند به طور معمول در یک رژیم غذایی متعادل قرار بگیرند، اما در این بین ممکن است برخی افراد متوجه کمبود های خاصی از ویتامین ها که مانع رشد و بهبود عضلات میشوند، باشند.

در این مقاله خواهیم گفت که چگونه برخی از ویتامین ها میتوانند نتایج دلخواه شما از باشگاه رفتن را سبب شوند:

بهترین ویتامین برای عضله سازی ورزشکاران

1. ویتامین A برای ورزشکاران:

به نظر میرسد که این ویتامین یکی از فراموش شده ها باشد و معمولا تنها به دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت چشم شناخته شده است، اما اغلب بسیاری از مزایای آن نادیده گرفته میشود.

برای ورزشکاران و بدنسازان ویتامین A، به دلیل حمایت از سنتز پروتئین که برای رشد و تقویت عضلات و ماهیچه ها ضروری است، مهم میباشد.با افزایش سنتز پروتئین، سطح ویتامین A کاهش می یابد و دلیل این است که ویتامین A در طول فرایند ترمیم و تقویت عضلات مورد نیاز است.

ویتامین A همچنین تاثیر مستقیم بر تستوسترون، که قویترین هورمون ساخت عضلات است، دارد.طبق مطالعات در بین 102 پسر نوجوان با تاخیر در بلوغ مشخص شد که به دلیل کمبود مکمل ویتامین A و آهن می باشد که تاثیر بسزایی در رشد هورمون تستوسترون دارد.

این نشان میدهد که کمبود ویتامین A میتواند تاثیز قابل توجهی در تولید تستوسترون سالم در بین مردان در تمام سنین داشته باشد.در نهایت ویتامین A نقش مهمی در تقویت استحکام عضلات، به وسیله ترویج رشد استخوان و تحریک سلول های جوان به میزان بالایی دارند.

اهمیت مصرف ویتامین بعد از ورزش مناسب عضله سازی ورزشکاران

2. تقویت عضلات ورزشکاران با ویتامین D:

مشخصا ویتامین D مهم ترین ویتامین در رشد و بهبود عضلات است.ویتامین D منحصر به فرد است که بدن برای قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به منظور تحریک تولید آن نیاز دارد.

اکثر ما میدانیم که ویتامین D برای جلوگیری از بیماری ها بسیار مهم است.همچنین میدانیم که جمعیت بسیار زیادی نیزکمبود ویتامین D دارند.خوب، ویتامین D یکی از مهم ترین ویتامین ها در تولید تستوسترون است.

همچنین نقش مهمی در سنتز پروتئین دارد و تا حد زیادی بر تولید تستوسترون تاثیر میگذارد.در واقع یک مطالعه بر روی مردانی که تستوسترون کمی دارند، نشان داد که مکمل ویتامین D موجب افزایش 20 درصدی آن میشود.

علاوه بر این، میتواند سلامت استخوان ها را نیز بهبود بخشد.ویتامین D در کنار کلسیم و منیزیم که مواد معدنی ضروری برای رشد استخوان هستند به خوبی عمل میکنند.

چه ویتامینی برای ورزشکاران مفید است؟

3.ویتامین C مناسب ورزشکاران:

ویتامین C یکی از معروفترین ویتامین هایی است که در این سیاره درباره آن صحبت میشود.به همه ما زمانی که سرماخوردگی داشته باشیم، توصیه میشود که مصرف ویتامین C را افزایش دهید. اما در این مقاله میخواهیم در مورد مزایای آن درباره ترمیم و تقویت عضلات نیز بدانیم.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های عضلانی محافظت میکند.علاوه بر این برای تشکیل تستوسترون و دیگر هورمون های آنابولیک مفید است و به تشکیل کلاژن نیز کمک میکند.

از آنجایی که کلاژن یکی از اجزای اصلی ترکیبات بافت استخوان ها است، پس ویتامین C یکی از مواد ضروری در حفظ استخوان ها و جلوگیری از آسیب عضلات می باشد.با تقویت کلاژن مفاصل تقویت میشوند و احتمال آسیب آنها کاهش می یابد.

در یک مطالعه ای محققان دریافتند که مصرف مکمل ویتامین C، قبل و بعد از تمرینات ورزشی درد را کاهش میدهد و باعث جلوگیری از اکسیداسیون گلوتاتیون که یک اکسیدان بسیار قوی است، میشود.

مصرف کدام ویتامین ها برای ورزشکاران بهتر است؟

4. فواید ویتامین E برای ورزشکاران:

ویتامین E نیز دارای کاربرد های عملی بسیار زیادی است. بسیاری از مردم میدانند که میتوان از آن به عنوان درمان خانگی علائم کشش و مشکلات پوستی استفاده کرد، اما درباره سایر مزایای آن چیزی نمیدانند.

یک خبر خوب به ورزشکاران و بدنسازان در این بخش از تناسب اندام و ورزش نمناک این است که ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که از یکپارچگی سلول های بدن محافظت میکند.

ورزش و تمرین های سنگین باعث تولید رادیکال های آزاد در بدن میشوند که از مواد سمی تولید شده از سلول های تنفسی هستند.به میزان این که رادیکال های آزاد جمع میشوند؛ بدن سمی تر میشود و موجب ضعف در عملکرد، رشد ماهیچه، بهبودی و سلامت سیستم ایمنی میشود.

ویتامین E به این رادیکال های آزاد حمله میکند و آنها را از بدن خارج میکند که نتیجه نهایی استرس کمتر و کاهش آسیب های عضلانی میباشد.علاوه بر مزایای فوق، به عنوان یک پیشگیری طبیعی و درمان برای آترواسکلوروز کاروتید شناخته شده است.

همچنین قادر به حمایت از رشد ماهیچه ای و بهبود در سرعت تاثیر بر فشار خون می باشد و به رساندن مواد مغذی به عضلات کمک میکند.

تاثیر ویتامین ها در نتیجه گیری بهتر ورزشکاران

5. نتیجه گیری بهتر ورزشکاران با مصرف ویتامین های ( B6 ،B12 و فولات):

همه این ویتامین ها نقش مهمی در تقویت و ترمیم عضلات دارند.ویتامین B6 و B12 در متابولیسم پروتئین تاثیر مستقیم دارند.در واقع مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین بیشتر باعث نیاز به مصرف ویتامین B6 بیشتر نیز دارد، که از متابولیسم پروتئین حمایت میکند.

یکی دیگر از واقعیت های جالب این است که ویتامین B6 برای حمایت از بدن به جذب ویتامین B12 نیز نیاز دارد.این ویتامین ها همچنین در تولید گلبول های قرمز و سلول های سیستم ایمنی مفید هستند و برای رشد و ترمیم عضلات بسیار با ارزش اند.

مصرف اسید فولیک ( ویتامین B9 ) در ترکیب با ویتامین های B6 و B12 میتواند سطوح هموسیستئین را کاهش و تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد و نتیجه نهایی، بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی به عضلات برای کارکرد بهتر می باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید