درمان گیاهی انواع کمردرد بدون دارو در منزل

کدخبر: ۲۸۱۳۹۸
اقتصادنیوز: امروزه کمردرد به دلایل مختلفی یکی از رایج ترین بیماری ها در بین مردم جهان می باشد که در برخی از کمردرد های خفیف برای درمان نیازی به دارو یا عمل های جراحی نیست و می توانید با نسخه های گیاهی و طب سنتی آن را درمان کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، برخی از گیاهان شناخته شده در طبیعت ممکن است درمانی قطعی برای کمردرد نباشند ، اما تا حدود بسیاری درد آن را کاهش می دهند. با برخی از این گیاهان دارویی آشنا شوید. قبل از پیدا کردن بهترین درمان های خانگی برای کمردرد، مهم است که عواملی که خطر توسعه درد بالا و پایین کمر را افزایش می دهند، بدانید.درمان گیاهی کمردرد

این عوامل خطر، عبارتند از:شغل پر استرس ذهنی، سن، بارداری، افسردگی، اضطراب، چاقی، سیگار کشیدن، کار سخت جسمانی و ورزش شدید جسمانی.

علاوه بر درد در کمر، می تواند با علایم و نشانه های دیگری نظیر کاهش وزن، تب، التهاب در پشت، درد در ادرار، مدفوع، و بی حسی در اندام تناسلی، مقعد و کفل همراه باشد. بسته به این نشانه ها، درد کمر ممکن است خفیف یا مزمن باشد. اگر علائم جدی را تجربه کردید، باید سریعاً با پزشک خود ملاقات کنید. کرم ها یا داروهای تجویز شده را می توان برای درمان درد کمر استفاده کرد. با این حال، شما می توانید از روش های طبیعی خانگی که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت برای جلوگیری از درد کمر برای بستن فرآیند التیام استفاده کنید.

1. زنجبیل:

در اینجا روش هایی وجود دارند که می توانید از زنجبیل برای درمان های خانگی استفاده کنید.

یک زنجبیل را له کنید و به شکل خنیر تهیه کنید و به مناطق تحت تاثیر خود بمالید. پس از آن روغن اکالیپتوس را به این مناطق بمالید و آرامی به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشورید.

نوشیدن چای زنجبیل معمولاً سه بار در روز می تواند باعث تسکین درد شما شود. برای این که این چای را درست کنید، باید 6 برش نازک از زنجبیل را در نیم فنجان آب قرار دهید. این محلول را با حرارت کم در حدود 15 دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود. صاف کنید و می توانید عسل اضافه کنید تا چای زنجبیل را شیرین تر کنید.

نوشیدن چای گیاهی نیز درد را کاهش می دهد. شما می توانید این چای را با اضافه کردن یک نصف قاشق چای خوری میخک، یک نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل به یک و نیم فنجان آب جوش تهیه کنید.

برای چند دقیقه قبل از مصرف این چای را صاف کنید. توصیه می شود که این چای گیاهی دو بار یا سه بار در روز مصرف شود.

2. برگ های ریحان:

آیا می دانید که از برگ های ریحان برای درمان دردهای بالا و پایین کمر به خاطر خواص ضد التهاب آن استفاده می شود؟

10عدد برگ ریحان را در یک فنجان آب اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید. بگذارید تا به دمای اتاق برسد وکمی نمک اضافه کنید. این محلول را یک بار در روز بنوشید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

3. دانه های فلفل:

دانه های فلفل و آب نبات را خرد و با هم مخلوط کنید. دو قاشق سوپ خوری از این محلول را دو بار در روز برای چند روز بخورید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

توصیه می شود که بعد از آن یک لیوان شیر مصرف کنید تا بدن شما به راحتی هضم شود.

4. روغن گیاهی:

ماساژ می تواند به افزایش گردش خون کمک کند و از این رو به شما کمک قابل توجهی به عنوان درمان های خانگی طبیعی برای کمردرد به شما بدهد. اگر از روغن گیاهی برای ماساژ استفاده می کنید، می تواند فرآیند التیام را بهتر کند. روغن گیاهی که می توانید استفاده کنید شامل روغن بادام، روغن اکالیپتوس، روغن نارگیل و روغن زیتون می شود.

روغن را برای چند دقیقه روی اجاق گاز حرارت دهید تا گرم شود. بعد از آن، کمر و مناطق دردناک را با روغن گیاهی برای 15 تا 20 دقیقه ماساژ دهید. اگر می خواهید یک تسکین قابل توجه به دست آورید، باید این فرآیند را سه بار در روز برای چند روز تکرار کنید.

5. سیر:

دو یا سه عدد سیر خرد شده را در صبح با معده خالی بخورید.

از روغن سیر برای ماساژ دادن کمر و مناطق دردناک استفاده کنید.

شما می توانید روغن سیر را در بازار بخرید. هم چنین می توانید روغن سیر را در خانه بسازید. دستورش این است:

روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن خردل را کمی حرارت دهید. ده حبه سیر اضافه کنید. ادامه گرمایش را ادامه دهید تا قهوه ای شود. بگذارید خنک شود. از این روغن سیر برای ماساژ دادن خود به مدت چند دقیقه استفاده کنید. حمام گرم بگیرید . اگر می خواهید نتیجه خوبی بگیرید، باید این روش را به طور مرتب تکرار کنید.

6. گندم:

یک مشت گندم بردارید و سپس آن را در آب بخیسانید. بگذارید یک شب بماند. گندم خیس شده را با coriander و پودر علف در صبح مخلوط کنید. یک فنجان شیر را به این مخلوط اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه آن را بجوشد تا اینکه به مخلوط سفتی تبدیل شود. این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید. شما فقط باید از این نوع درمان های خانگی برای چند روز برای دیدن نتیجه مشهود استفاده کنید.

7. چای بابونه:

یک قاشق سوپ خوری گل های بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید 10 دقیقه طول بکشد. نوشیدن سه فنجان چای بابونه می تواند به شما کمک بزرگی برای درد کمرتان به شما بدهد.

8. نمک اپسوم:

مقداری نمک اپسوم را با مقدار کافی آب داغ مخلوط کنید تا خمیر سفتی به وجود آید. از یک حوله برای استفاده از این خمیر به کمر و مناطق دردناکتان استفاده کنید. دمای گرم و خواص نمک اپسوم، باعث کاهش ورم و تورم می شود.

دو فنجان نمک اپسوم را در وان حمام پر از آب گرم قرار دهید.

بدن خود را در این وان گرم به مدت نیم ساعت آرام کنید.

توصیه می شود که این درمان روزانه تکرار شود تا نتیجه خوبی به دست آید.

9. شیر:

روزانه یک لیوان شیر بخورید.

شما باید مقداری عسل به این شیر اضافه کنید تا طعم آن خوب شود و فرآیند التیام را بهتر کنید. عسل برای روند درمان مفید است. همچنین در تسکین درد موثر است.

شکر را با یک فنجان شیر گرم در روز مخلوط کنید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

10. فعال ماندن:

افرادی که از دردهای مزمن کمر رنج می برند، باید فعال بمانند. بسیاری از مردم بر این باورند که بستری شدن برای چند روز می تواند به درمان دردشان کمک کند. با این حال، این یک باور غلط است. به منظور درمان درد کمر، پزشکان پیشنهاد می کنند که بیماران از درد کمر باید بالا بروند، فعال بمانند و تا جایی که می توانند حرکت کنند.

نشستن یا به طور مداوم ماندن در یک موقعیت نه تنها مانع از فرآیند امدادرسانی است، بلکه شرایط را بدتر می کند. اگر می خواهید روند درمان را تسریع کنید، باید حرکات آهسته مانند کش و پیاده روی را انجام دهید. اگر می خواهید کمر دردناک خود را خوب کنید، باید صاف روی کمر دراز بکشید و دو بالش بین زانوها قرار دهید. علاوه بر این، استراحت کردن مداوم ممکن است ماهیچه های پشت را تضعیف کند.

11. عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم به آن اضافه کنید. آن را در صبح با شکم خالی خود مصرف کنید. شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

12. حمام داغ

کمپرس سرد می تواند باعث تسکین درد کمر شود، در حالی که حمام گرم می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. برای درمان دردهای بالا و پایین کمر، شما فقط باید بدن خود را به مدت نیم ساعت در وان حمام نگه کنید. گرما می تواند الاستیسیته را افزایش داده و ناراحتی را کم کند.

13. افزایش مصرف ویتامین C:

بیماران مبتلا به کمردرد، اغلب از کمبود ویتامین C رنج می برند. بنابراین توصیه می شود که غذاهای غنی از ویتامین C در رژیم غذایی خود داشته باشند. شما باید تمام میوه های مرکبات از قبیل توت فرنگی، گوجه فرنگی، بروکلی، و قره قاط و غیره را بخورید.

شما می توانید مکمل ویتامین C را هم مصرف کنید. اما باید قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

14. خرید یک تشک جدید:

یک تشک نرم و شل می تواند به مشکل کمرتان کمک کند و شرایط را بدتر کند. بنابراین باید یک تشک جدید بخرید. با این حال، اگر نمی توانید یک تشک جدید بخرید، می توانید یک تکه تخته سه چهارم اینچ را بین دو تشک نازک قرار دهید.

ترفند های بی نظیر برای درمان کمر درد در خانه

15. کشش قبل از خواب:

از جا بلند شوید و جلو دیوار بایستید. کف دست تان را روی دیوار با پای راست ایستاده قرار دهید، پاشنه پا به روی زمین فشرده می شود و آرنج به آرامی خم می شود. بدن خود را تا زمانی که عضلات کشیده شوند، کشش دهید. شما باید این موقعیت را به مدت 5 دقیقه نگه دارید و سپس دوباره آن را تکرار کنید. اگر می خواهید نتیجه خوبی بگیرید، باید این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید.

16. دو بار در روز انجام مدیتیشن:

مدیتیشن نیز یکی از درمان های خانگی موثر برای کمردرد است. انواع مختلفی از مراقبه وجود دارد. در مدیتیشن، شما فقط باید چشمان خود را ببندید، راحت بنشینید و اجازه دهید که فکر شما سرگردان شود. اگر دیدید که صاف نشسته اید و پاهایتان را به سختی زیر پا می گذارید، نیازی به این کار ندارید. شما می توانید یک پد گرم بر روی پشت خود استفاده کنید تا درد به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

17.موز:

موز یکی از سالم ترین میوه ها در جهان است که شما باید آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید. ثابت شده است که وجود موز در رژیم غذایی می تواند به کاهش درد بالا و پایین کمر کمک کند. این به این دلیل است که بیماران مبتلا به کمردرد دچار کمبود پتاسیم می شوند.

موز منبع بزرگی از پتاسیم است. تخمین زده می شود که یک موز حاوی 450 میلی گرم پتاسیم است که می تواند از ماهیچه های پشت شما محافظت کند. طبق نظر انجمن رژیم آمریکا، بدن شما روزانه به 2000، میلی گرم پتاسیم نیاز دارد.

18. آب بنوشید:

آب برای سلامت کلی مفید است. علاوه بر این، یکی از درمان های خانگی برای کمردرد است. زمانی که ورزش می کنید، دائماً در حال تعریق هستید که می تواند باعث از دست دادن آب بدن شما شود. در نتیجه، با عث تنش وانقباض عضلانی می شود و خطر گسترش درد کمر را افزایش می دهد.

بنابراین قبل و بعد از ورزش باید به اندازه کافی آب بنوشید. قبل از دویدن، شما باید یک فنجان آب بنوشید تا از درد و گرفتگی کمر جلوگیری کنید. اما مهم است بدانید که نوشیدن بیش از حد آب می تواند باعث عدم تعادل معدنی در بدن شما شود. توصیه می شود هر روز 8 لیوان آب بنوشد.

19. رزماری:

یک اونس از برگ های رزماری را در یک لیوان پر از آب جوش اضافه کنید. در لیولن را بپوشانید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. سه بار در روز با این محلول خودتان را بشورید.

20.سرکه سفید:

یک یا دو قاشق سوپ خوری سرکه سفید را در یک لیوان آب اضافه کنید. آن را روزانه بخورید تا درد کمر از بین برود.

21. سرکه سیب:

یک قاشق چای خوری عسل، 2 قاشق چای خوری سرکه سیب، یک نعناع تازه در 8 اونس آب سرد اضافه کنید و بنوشید.

22. molasses:

مواد لازم:

  • 1/4 فنجان شیره قند

  • 1/2 فنجان سرکه سیب

  • 11/2 قاشق سوپ خوری زنجبیل

  • آب

  • 1/2 فنجان عسل یا شکر

سرکه سیب، زنجبیل و شکر یا عسل را باهم مخلوط کنید و این مخلوط را به 2 گالن آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. شما می توانید قبل از مصرف تکه های یخ را به این محلول اضافه کنید. این درمان را هر روز تکرار کنید تا نتیجه رضایت بخشی به دست آید.

23. روغن نارگیل:

شما می توانید روغن نارگیل و پودر کاکائو را مخلوط کنید تا fudge روغن نارگیل تهیه کنید که به عنوان یکی از درمان های خانگی برای کمردرد در نظر گرفته می شود.

24. گرما:

48 ساعت پس از آسیب، شما باید از سرما به گرما برای تحریک جریان خون جابه جا شوید. گرما برای تسکین درد مفید است چون به ماهیچه ها اجازه می دهد که آرام شوند و فرآیندهای التهاب را کاهش می دهد.

یک حوله را در آب بسیار گرم فرو کنید و سپس آن را فشار دهید.

حوله را روی قسمت دردناک قرار دهید و سپس آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. یک پد گرم کن که بر روی درجه متوسط تنظیم شده را هم استفاده کنید. بگذارید 20 دقیقه بماند. 3-4 بار به مدت چند روز تکرار کنید.

علاوه بر این، شما می توانید در یک وان آب گرم را برای 20 دقیقه بمانید. اگر باردار هستید، قبل از اینکه اینکار را انجام دهید، از پزشکان خود سوال کنید.

25. شنا کنید:

شنا کردن به کاهش درد کمر کمک می کند. مطالعات نشان می دهند که شنا می تواند ستون فقرات، پاها، کمر، بازوها و ماهیچه های مرکزی را آرام کند.

26. یخ:

یخ بهترین درمان در 24-48 ساعت پیگس از آسیب است. تکه های یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس آن را در یک حوله بپوشانید. آن را به مدت 20 دقیقه روی قسمت دردناک قرار دهید و سپس آن را به مدت 30 دقیقه بردارید. شما باید این کار را چندین بار در روز برای نتیجه بهتر انجام دهید.

27. فلفل داغ:

1/2 فلفل قرمز را با یک فنجان روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را به مناطق تحت تاثیر خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشورید.

اگر روغن زیتون ندارید، می توانید فلفل قرمز را با روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. زمانی که این کار را انجام دادید باید مطمئن شوید که این مخلوط به بینی، دهان و چشم شما نمی رسد. چون فلفل تند می تواند باعث ایجاد تحریک پذیری در برخی افراد شود، و ابتدا باید روی قسمت کوچکی از مچ خود تست کنید. اگر احساس راحتی می کنید می توانید آن را به مناطق تحت تاثیر خود بزنید. مهم است بدانید که برخی افراد ممکن است واکنش آلرژیک به این مخلوط داشته باشند.

چگونه کمردرد را بدون دارو درمان کنیم؟

28. ورزش کنید:

تقریباً مشکلات در مورد ماهیچه ها با فعالیت های آرام مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا که ممکن است به کاهش درد کمک کند، بهبود خواهند یافت. این یک درمان خانگی بسیار مفید برای کمردرد است که شما باید از آن استفاده کنید.

یک ورزش آرام را برای 30 دقیقه، سه بار در هفته انجام دهید.

نکته: همچنین می توانید تمرین قدرتی را امتحان کنید.

29 .به دنبال حالت خوب بدن بگردید:

وضعیت بدنی ممکن است درد کمر شما را زیاد تحت تاثیر قرار دهد. اگر کارمند هستید، برای هشت یا چند ساعت در مقابل کامپیوتر کار می کنید، این کار واقعاً فشار زیادی به پشت شما وارد می کند. نشستن در موقعیت مناسب می تواند شما را از شر درد و رنج نجات دهد. حتما با کمر خود روی صندلی بنشینید (یک بالشت کمری بگیرید اگر نمی توانید) و هر دو پا روی زمین صاف باشند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید