افراد بالای 50 سال این خوراکی ها را بخورند

کدخبر: ۲۸۳۴۴۷
اقتصادنیوز : تغذیه نیاز به توجه دارد، مخصوصا وقتی که سن بالاتر می‌رود. زیرا ریسک بیماری‌ها نیز با افزایش سن بالاتر می‌رود و عضلات و استخوان‌ها شروع به تحلیل رفتن می‌کنند.اگر سن‌تان بالاست مواد غذایی زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز

گوجه ‌فرنگی

گوجه‌فرنگی خوراکی‌ای است که به احتمال زیاد آن را دوست دارید و زیاد مصرف می‌کنید اما آیا می‌دانستید که به پیشگیری از چین و چروک پوستتان نیز کمک می‌کند؟ گوجه‌فرنگی دارای آنتی‌اکسیدان قدرتمندی به‌نام لیکوپن است که می‌تواند از آسیب ناشی از نور خورشید به پوست جلوگیری نماید. بدن شما، لیکوپن گرفته شده از گوجه‌فرنگی را بهتر می‌تواند جذب کند.

چغندر

این ریشه‌های شیرین، خواص زیادی دارند و می‌توانند انرژی‌تان را بالا ببرند، مغزتان را قدرتمند کنند، به سلامت قلبتان کمک کنند و خیلی فواید دیگر. چغندر سرشار از نیترات است و می‌تواند جریان خون را به سمت مغز افزایش بدهد، در نتیجه با زوال عقل مبارزه می‌کند. نیترات برای کنترل فشارخون نیز مفید است. نیترات چغندر در بدن به نیتریک اکسید تبدیل می‌شود و می‌تواند با گشاد کردن رگ‌های خونی، فشارخون را کاهش بدهد.

حبوبات

با بالا رفتن سن، احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند کلسترول بالا و دیابت نوع دوم نیز افزایش می‌یابد. داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر که شامل بنشن و حبوبات می‌شود می‌تواند احتمال وقوع بیماری‌ها را کاهش بدهد و ضمنا مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و آهن و پتاسیم را که در این سن بسیار به آنها نیاز دارید برایتان تامین نماید.

آلوخشک

خوردن پنج تا شش عدد آلوخشک در روز می‌تواند از پوکی‌استخوان جلوگیری کند.احتمال پوکی‌استخوان بعد از 50 سالگی شدت می‌گیرد، بنابراین افزودن آلوخشک به رژیم غذایی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. ضمنا آلوخشک برای سلامت گوارش نیز بسیار مفید است و هر وعده‌ آن، سه گرم فیبر دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید