درخواست مهم طالبان از آمریکا

کدخبر: ۶۱۳۵۶۴
اقتصاد نیوز : پس از انتشار گزارش سالانه ایالات متحده آمریکا درباره تروریسم، طالبان فعال بودن عناصر القاعده و داعش در افغانستان را رد کرد و مدعی شد افغانستان امن است.
درخواست مهم طالبان از آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا ، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ادعا کرد: افغانستان طی دو سال حاکمیت خود برای هیچ کشوری تهدید نبوده است.

وی با تاکید بر مقابله مداوم با داعش، خاطرنشان کرد: «این حکومت به‌ طور جدی مبارزه خود را در برابر هر پدیده‌ای که به ناامنی در افغانستان دامن بزند، آغاز کرده و و به طور موثر در برابر آن ایستادگی کرده است. بنابراین افغانستان دیگر امن است. اظهار وجود ناامنی در خاک افغانستان نابجاست و ما آن را رد می‌کنیم. تمام کشورها باید افغانستان را به عنوان منطقه‌ی امن بشناسند.»

بیانیه مهم طالبان درباره ترور 2 روحانی شیعه

وزارت خارجه آمریکا ۹ آذر در گزارش سالانه امنیتی خود، گزارش داد القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای در افغانستان فعال باقی مانده‌اند.

در این گزارش به تداوم حمله‌های شاخه خراسان داعش به غیرنظامیان در افغانستان اشاره شده و از ناتوانی طالبان برای جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی انتقاد شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «در افغانستان، عناصر القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای فعال باقی مانده‌اند. شاخه خراسان داعش به حمله‌های تروریستی علیه غیرنظامیان افغان به‌ویژه اعضای جامعه شیعه این کشور و طالبان ادامه داده است. در سال ۲۰۲۲ میلادی، داعش خراسان حمله‌های فرامرزی متعددی در پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان انجام داده و ادعاهای خود برای حمله به غرب را نیز ادادمه داده است. القاعده و گروه‌های وابسته به آن، به‌ویژه القاعده شبه قاره هند نیز همچنان قصد داشتند به آمریکایی ها حمله کنند؛ اما فاقد توانایی حمله مستقیم از افغانستان بودند.»

این در حالی‌ است که پاکستان نیز همواره ادعا کرده است طالبان پاکستان و دیگر گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان مستقر هستند. طالبان مستمرا این ادعا را رد می‌کند.​

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید