این رژیم برای پیشگیری از حمله قلبی است

کدخبر: ۲۶۴۶۷۵
اقتصادنیوز: مطالعات مختلف نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در انار نه تنها به پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان ها کمک می کنند، بلکه این روند را به طور کامل معکوس می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران؛ یک رژیم غذایی سالم به همراه ورزش کافی و منظم می تواند به افزایش طول عمر و تقویت سلامت کلی انسان منجر شود. تغذیه خوب می تواند خطر بیماری قلبی را به واسطه دریافت مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی که سلامت مطلوب بدن را تضمین کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کنند، کاهش دهد.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لیو استرانگ"، با دنبال کردن عاداتی سالم می توان از بروز مشکلات مرتبط با قلب، مانند پرفشاری خون، چاقی، دیابت، گرفتگی شریان ها، و کلسترول بالا پیشگیری کرد.

چه در پی بهبود شرایط سلامت خود باشید یا تنها قصد داشته باشید سلامت قلب خود را حفظ کنید، افزودن برخی ابرمواد غذایی به رژیم غذایی روزانه می تواند در تحقق این هدف به شما کمک کند.

بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین K است که سمزدایی طبیعی پلاک در جریان خون شما را امکانپذیر می کند. همچنین، بروکلی منبع خوبی برای فیبر است که به بدن در کاهش فشار خون و استرس کمک می کند. این شرایط خطر پارگی رگ های خونی و تشکیل پلاک در شریان ها را کاهش می دهد.

مغزدانه ها

مغزدانه ها منبع خوبی برای منیزیم هستند و این ماده معدنی نشان داده است که به طور قابل توجهی خطر تشکیل پلاک در شریان ها را کاهش داده و فشار خون را متعادل می سازد. همچنین، برخی مغزدانه ها مانند گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که یک ماده مفید دیگر برای مبارزه با تشکیل پلاک و کاهش سطوح کلسترول بد است.

غلات کامل

انجمن قلب آمریکا مصرف پنج تا شش وعده غلات کامل در روز را برای کاهش سطوح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب توصیه کرده است. شما می توانید برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کرده و از نان ها و پاستاهای غلات کامل به جای نان ها و پاستاهای تهیه شده از آرد سفید استفاده کنید. افزودن این مواد غذایی سالم به رژیم غذایی در بهبود سلامت کلی و طول عمر بیشتر به واسطه پاکسازی شریان ها نقش دارد.

اسفناج

هموسیستئین، اسید آمینه ای است که سطوح آن در بدن به واسطه مصرف بیش از حد گوشت قرمز افزایش می یابد و آزمایش های بالینی نشان داده اند که این ماده خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. اسفناج یکی از بهترین مواد غذایی برای مقابله با این شرایط است زیرا سرشار از پتاسیم، فیبر و فولات است. مصرف روزانه یک وعده اسفناج می تواند به پیشگیری از انسداد شریانی و کاهش فشار خون کمک کند.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید اولئیک تک غیر اشباع است و مصرف آن به تقویت سلامت دستگاه گردش خون انسان کمک کرده و همچنین سطوح کلسترول بد را کاهش می دهد.

زردچوبه

زردچوبه فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند. این ماده غذایی حاوی کورکومین است که از ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهاب قوی سود می برد، از این رو، در بهبود دیواره آسیب دیده شریان ها کارآمد عمل می کند. همچنین، مصرف زردچوبه به پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان ها و کاهش سطوح هموسیستئین کمک می کند.

آووکادو

آووکادو یکی از مغذی‌ترین میوه هایی است که می توانید در رژیم غذایی خود گنجانده و در دستورالعمل های غذایی مختلف نیز قابل استفاده است. مصرف آووکادو سلامت کلی انسان را بهبود می بخشد و به واسطه محتوای ویتامین E خود در کاهش کلسترول بد و فشار خون نقش دارد.

ماهی چرب

مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته به کاهش خطر تشکیل پلاک در رگ های خونی کمک می کند. اسیدهای چرب امگا-3 و چربی های سالم دیگر که در ماهی هایی مانند سالمون، تن، ساردین و خالمخالی یافت می شوند به کاهش سطوح تری گلیسیرید و همچنین التهاب در رگ های خونی کمک می کنند.

مارچوبه

مارچوبه یکی از بهترین گزینه های غذایی برای پاکسازی شریان ها، پیشگیری از تشکیل پلاک و کاهش سطوح بالای کلسترول بالاست. مارچوبه از تشکیل لخته های خون پیشگیری می کند، تولید گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان، در بدن را افزایش می دهد و از آسیب اکسیداسیون پیشگیری می کند.

هندوانه

به عنوان گزینه ای طبیعی برای تقویت سطوح نیتریک اکسید، هندوانه انتخابی مطلوب است. نیتریک اکسید نشان داده است که سطوح فشار خون و التهاب را کاهش می دهد و شرایط رگ های خونی را بهبود می بخشد. همچنین، هندوانه می تواند سلامت کلی انسان را تقویت کرده، به کاهش چربی شکم کمک کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

سیر

سیر یک ماده غذایی عالی برای نابودی پلاک های شریانیست. سیر با آنزیمی به نام آنژیوتانسین که موجب تنگ شدن عروق خونی می شود، مقابله می کند. سیر را می توان در دستورالعمل های غذایی مختلف به کار گرفت و افرادی که این ماده غذایی را به طور منظم مصرف می کنند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.

کیل

کیل اخیرا در قلمر ابرموادغذایی از محبوبیت بیشتری برخوردار شده زیرا فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند. این سبزی برگدار که به خانواده سبزی های چلیپایی تعلق دارد می تواند از تشکیل پلاک در شریان ها پیشگیری کند. ترکیبی به نام گلوکورافانین در کیل وجود دارد که پروتئین های محافظتی Nrf2 را فعال می کند. این پروتئین دیواره شریان ها را پوشش داده و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبرهای محلول، مانند پکتین است. پکتین همانند یک اسفنج عمل کرده و کلسترول را جذب می کند که این شرایط به تقویت سلامت و کارایی دستگاه گردش خون کمک می کند. همچنین، پرتقال سرشار از پتاسیم است که این ماده معدنی نیز با فشار خون بالا مبارزه می کند.

عدس

عدس نیز سرشار از پتاسیم است و ماده غذایی خوب دیگری برای محافظت در برابر فشار خون بالا محسوب می شود. همچنین، عدس حاوی منیزیم و فولات است که دو ماده قوی برای مبارزه با انسداد شریانی و ضروری برای حفظ شرایط خوب سلامت قلب هستند.

انار

مطالعات مختلف نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در انار نه تنها به پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان ها کمک می کنند، بلکه این روند را به طور کامل معکوس می کنند. مطالعات نشان داده اند که مصرف انار موجب تولید آنزیمی می شود که به کاهش کلسترول اکسید شده در خون کمک می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید