راههای ساده برای لاغری شکم

کدخبر: ۲۶۰۶۱۲
اقتصادنیوز: سوزاندن و کوچک کردن شکم و پهلو کاری مشکل است ؟ فکر نمیکنم ! نه به دلیل اینکه نیاز به زحمت ندارد بلکه به این دلیل که هر کاری راهی دارد.برای لاغری شکم و پهلو اصولی پیش بروید تا سریعتر لاغر شوید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ بساری از افرادی که تصمیم به  کاهش وزن  می گیرند زمانی که به سوزاندن  چربی شکم  و پهلو می رسند نا امیدانه  رژیم لاغری  را ها کرده و منصرف می شوند. برای این دسته از افراد و آن دسته از افرادی که هدفشان از  لاغری  و  تناسب اندام  تنها سوزاندن چربی و لاغری شکماست باید بگوییم که برای رسیدن به  لاغری سریع  شکم اصول و توصیه های متخصصان تغذیه و رژیم درمانی را رعایت کنید.تنها کافیست ظرف 20 روز این برنامه را انجام دهید تا نتایج ایده آل آن را ببینید و وزن کم کنید.لاغری شکم

نکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

بسیاری از مردم این کار را انجام نمی دهند، اما ما را باور داشته باشید، چون این کار جواب می دهد. حتی اگر بخواهید ظرف 3 ماه، 10 کیلو وزن کم کنید، یا آنکه فقط شکم خود را آب کرده یا سطح انرژی خود را افزایش دهید، همه ی این ها را در برنامه ی کاهش وزن روزانه ی خود بنویسید. نخستین هدف برای کاهش وزن این است که این مسئله را بدانید و به خود بگویید که چقدر باید وزن کم کنید. 

 بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامه ریزی است. برای رسیدن و عملی ساختن این ایده، یک ساعت  پیاده روی  در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت می تواند چیزی حدود 145 کالری بسوزاند، در شرایطی که یک ساندویچ برگر حاوی 465 کالری است.

رازهای تغذیه و رژیم غذایی برای لاغری شکم

هرگز برای کاهش وزن  گرسنگی  نکشید 

اگر برنامه ای را انجام می دهید که نباید طبق آن غذا بخورید یا رژیم غذاییتان را کم کنید، بدنتان فکر می کند که شما در حال تحملگرسنگی هستید و سعی می کند به جای سوزاندن کالری، آنها را ذخیره کند. سعی کنید غذاهایی را که دارای کالری منفی هستند بخورید چرا که کالری بسیار کمی دارند. 

قند را با شکر برگ جایگزین کنید

این مواد طبیعی که میزان کالریشان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه های زنجیره ای در دسترس هستند. از طرفی مصرف آنها در کاهش  قند خون  و کنترل میزان  دیابت  هم تأثیر فراوانی دارد. 

از  برنج قهوه ای  به جای برنج سفید استفاده کنید

برنج قهوه ای برای لاغری شکم

برنج قهوه ای دارای کالری کمتری است، از طرفی فیبر بیشتری هم دارد که باعث می شود برای مدتی طولانی تر احساس سیری و اشباع بودن داشته باشید. از طرفی برنج قهوه ای حاوی سبوس است که می تواند میزان کلسترول را کاهش دهد. 

غذاهای سرخ کردنی را با غذاهای پخته جایگزین کنید

هندی ها عاشق غذاهایی مانند بهاجیاس، ساموساس و جالبیس هستند. اما این غذاها سرشار از کالری بوده و می تواند به طور کامل برنامه ی کاهش وزن شما را مختل کنند. به جای آنها می توانید از گزینه های پختنی استفاده کنید. 

الکل بدترین دشمن کاهش وزن است

الکل نه تنها باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن می شود، بلکه می تواند برنامه ی ورزشی شما را در صبح روز بعد از مصرف آن مختل کند چرا که نوشیدنی بوده و شما نمی توانید تشخیص دهید که چقدر از کالری موجود در آن را دارید مصرف می کنید. پس تا حد امکان از الکل یا حتی کوکتل های بدون الکل به دور باشید چون آنها هم میزان قند بسیار بالایی دارند. سودای لیمو بدون قند یا عصاره ی لیمو بهترین گزینه برای نوشیدن است. عصاره ی سبزیجات را هم می توانید در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید. 

8.سعی کنید پنج بار در روز میوه و سبزیجات مصرف کنید

اصول خوردن میوه برای لاغری شکم

این گزینه ها، غذاهایی با کالری کم هستند که میزان بالایی از مواد مغذی شما را تأمین می کنند. سعی کنید صبح ها و قبل از صبحانه حتما یک میوه خورده و به جای خوردن اسنک، در میان روز یک میوه بخورید. ظهر هم قبل از خوردن ناهار، سعی کنید مقدار زیادی سالاد سبزیجات بخورید. شب ها هم به جای خوردن اسنک یا غذاهای سرخ کرده و نوشیدن قهوه ی زیاد سعی کنید میوه بخورید و برای شام هم پیشنهاد ما یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات، یا یک غذای سرخ کردنی سریع با کمی روغن است. 

میزان مصرف غذاهای نمکی را کم کنید 
می دانیم که عاشق خیارشور، نان های عدسی و سایر اسنک های نمکی هستید. اما نمک برای برنامه ی کاهش وزن شما اصلا گزینه ی خوبی نیست و باعث حفظ آب در بدن و نفخ می شود. تا آنجا که می توانید از آنها دور باشید.

غذایتان را تا ساعت 7:30 شب بخورید

برخی از افراد عادت دارند شام سنگین و آن هم دیرهنگام بخورند. از آنجایی که فاصله ی بسیار کمی بین شام و زمان خوابیدن شما وجود دارد، سیستم هاضمه ی شما تحت تأثیر آن قرار گرفته و در برنامه ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید