آیا گوشت قرمز می تواند خطر MS را کاهش دهد؟

کدخبر: ۲۸۸۰۲۶
اقتصادنیوز: دانشمندان مصرف روزانه گوشت قرمز را با کاهش تغییرات مغزی MS مرتبط می دانند.

به گزارش اقتصادنیوزدبه نقل از سلامت نیوز ، حدود ۱ میلیون بزرگسال در ایالات متحده مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) هستند. دانشمندان به طور کامل نمی دانند که چه چیزی باعث این وضعیت می شود. بسیاری معتقدند که بدن حمله ی خود ایمنی را به سیستم عصبی مرکزی (CNS) می کند و باعث آسیب به لایه محافظ میلین که بسیاری از نورون ها را پوشش می دهد می شود.

کارشناسان بر این باورند که عوامل خطر MS عبارتند از عوامل محیطی مانند رژیم غذایی. در حال حاضر، محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه Curtin استرالیا ، داده های مربوط به تاثیر رژیم غذایی، به ویژه گوشت قرمز را بررسی و ارائه داده اند.

گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی از جمله پروتئین، آهن، روی، سلنیوم، پتاسیم، ویتامین D، تعدادی از ویتامین های B است.

بسیاری از این مواد مغذی برای عملکرد مغز سالم مهم هستند، بنابراین تعجب آور نیست که این ارتباط مفید بین مصرف گوشت قرمز و کاهش انواع بیماری ها از جمله MS باشد.

با این حال، همه ی افراد از مزایای مفید و بهداشتی گوشت قرمز به طور کامل و کلی خبر ندارند. در واقع، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گوشت قرمز را به عنوان یکی از عوامل سرطان زا برای انسان در سال ۲۰۱۵ معرفی کرده است.

در اوایل سال جاری، محققان دریافتند افرادی که مقدار کمی گوشت قرمز را به میزان ۶۵ گرم یا کمتر در روز مصرف کرده اند، با خطر مرگ متوسط روبرو بوده اند.

با این حال انتخاب رژیم غذایی مناسب پیچیده است و شامل تنظیمات شخصی، تأثیرات فرهنگی و عوامل اجتماعی-اقتصادی است. شواهد زیادی وجود دارد که رژیم سالم به نتایج سلامتی درازمدت منجر می شود. اما مصرف گوشت قرمز در پیشگیری از MS هنوز قابل مشاهده و پیگیری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید