بهترین دمنوش لاغری

کدخبر: ۲۶۱۰۱۳
اقتصادنیوز: لاغر شدن یکی از دلایلی است که باعث می‌شود هر کدام از ما به سراغ یک روش برویم، عده‌ای به سراغ رژیم های لاغری و ورزش و عده‌ای دیگر از دمنوش لاغری استفاده می‌کنند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کارگرآنلاین،لاغری، آرزوی دست یافتنی است که این روزها هر ساعت و هر موقع که نگاه به شکم برآمده‌مان می‌کنیم دوباره یادآوری می‌شود اما متأسفانه نه زمان کافی داریم و نه انگیزه لازم که بتوانیم هر روز ورزش کنیم. البته انگیزه‌ای بالاتر از سلامتی برای ورزش وجود ندارد و نخواهد داشت، مشکل اصلی زندگی روزمره و مشکلات هر روز هست.
 
همه ما به دنبال کشف راهی هستیم که لاغر شویم و لاغر بمانیم؛ اما این کار به جز با تغییر رژیم غذایی و کاهش دادن کالری دریافتی یا مصرف کالری با تغییر متابولیسم بدن امکان‌پذیر نخواهد بود. هرچند این تغییرات در طولانی‌مدت روی بدن شما تأثیر می‌گذارند اما برای شروع گزینه خوبی هستند. از جمله نوشیدنی‌هایی که می‌تواند شما را یک قدم به سمت لاغری هدایت کند، دمنوش لاغری است.
 
آشناترین دمنوش لاغری که سراغ داریم، چای سیاه است. نوشیدنی که در طول تاریخ به عنوان لاغر کننده مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما دانشمندان دریافتند که گیاهان دیگر و زیادی به مانند چای وجود دارد که می‌تواند لاغری را به انسان هدیه بدهد از جمله چای سبز، چای ترش و دیگر دمنوش های گیاهی افزایش دهنده متابولیسم بدن. برای اینکه بدانید چه دمنوش های دیگری برای لاغری وجود دارد می‌بایست همراه ما باشید.
 
دمنوش لاغری دارچین
قندخون تاثیر مستقیمی روی وزن ما دارد و میزان گرسنگی‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قندخون یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده انرژی بدن است. هرقدر انرژی شما بیشتر باشد، تمایل بیشتری به ورزش کردن خواهید داشت.
 
احتمالا شما هم مثل من در مورد اثر لاغری دارچین بسیار شنیده‌اید، اما مطالعات زیادی نشان می‌دهند که دارچین می‌تواند میزان سطح قند خون را مدیریت کند. پس ضرری ندارد اگر یک دمنوش لاغری دارچین را امتحان کنیم.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
۱ قاشق چایخوری پودر دارچین
یک تکه چوب دارچین
و ۱ لیوان آب
 
طرز تهیه دمنوش
پودر دارچین و چوب آن را در یک لیوان بریزید، آب را بجوشانید و داخل لیوان روی دارچین‌ها بریزید. بهتر است از یک لیوان درب‌دار استفاده کنید یا روی هر لیوانی که استفاده می‌کنید، درپوش بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. دمنوش لاغری شما آماده است. این دمنوش را می‌توانید ۱ یا ۲  بار در روز میل کنید.
 
 
دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل
چای سبز علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارد، مدت‌هاست به عنوان ماده‌ای مؤثر در کاهش وزن، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در حالیکه بسیاری از تحقیقات خلاف این فرضیه را بیان می‌کند، اما مطالعات دیگری صورت گرفته که نشان می‌دهد چای سبز سه ماده‌ی اصلی دارد که در کنترل وزن مؤثر هستند. کافئین، کاتچین و تیانین سه ماده‌ای هستند که در این مطالعات به آنها اشاره شده است. کافئین کارکرد سیستم بدن را افزایش و سرعت بعضی از فرایندهای بدن به خصوص متابولیسم بدن (همه‌ی فرایندهای بیولوژیکی که بدن هر موجود زنده برای حفظ بقا انجام می‌دهد) را افزایش می‌دهد و همان‌طور که می‌دانید، متابولیسم ارتباط مستقیمی با کاهش وزن دارد.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
مقداری زنجبیل تازه پوست‌کنده یا نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل پودر شده
۱ قاشق چایخوری چای سبز
یک لیوان آب
و یک قاشق عسل طبیعی برای شیرین‌شدن دمنوش (اختیاری)
 
طرز تهیه دمنوش
برای درست کردن این دمنوش لاغری و اکثر دمنوش‌های دیگر، بهتر است از یک لیوان صافی دار استفاده کنید یا صافی مناسبی روی لیوان قرار بدهید. ابتدا زنجبیل و چای سبز را داخل صافی قرار بدهید و یک لیوان آب جوش داخل لیوان بریزید و صافی را داخل لیوان بگذارید. حواس‌تان باشد چای سبز را بیشتر از ۳  تا ۴  دقیقه داخل آب جوش نگذارید، چون طعم تلخی پیدا می‌کند. صافی را خارج کنید. دمنوش‌تان حاضر است. این دمنوش را با شکر شیرین نکنید و اگر دلتان خواست، می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه و روزانه ۱ یا ۲ فنجان از این دمنوش لاغری را با معده‌ی خالی میل کنید.
 
 
دمنوش لاغری گل محمدی
فواید و مزایای گلاب که از گل محمدی به‌دست می‌آید، چنان برای ما ایرانی‌ها آشنا و مطلوب است که نیازی به توصیه به استفاده از این ماده معطر و پرفایده نیست. گل محمدی یا همان گل سرخ به عنوان یک ماده‌ی دیورتیک (ادرارآور) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند. نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست. از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد و باور کنید یا نه، این موضوع برای کم کردن وزن بسیار مفید است.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک مشت گلبرگ تازه یا خشک گل محمدی
نصف فنجان آب
و یک قوری درب‌دار
 
طرز تهیه دمنوش 
اگر از گلبرگ تازه استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد که گلبرگ‌ها به آفت‌کش‌ها، سموم دفع حشرات یا کود شیمیایی آلوده نباشند.
 
گلبرگ‌ها و آب را داخل قوری بریزید (طوری که آب روی گل‌ها را بپوشاند) و قوری را روی شعله‌ی گاز قرار بدهید. درب قوری را بگذارید و منتظر شوید تا جوش بیاید. پس از آنکه ۱۵  تا ۲۰  دقیقه جوشید، دمنوش را از صافی رد کنید. این دمنوش لاغری را نهایتا تا ۶ روز می‌توانید در یخچال نگه دارید. هر روز نصف تا یک فنجان از این دمنوش را می‌توانید با معده خالی میل کنید.
 
 
دمنوش لاغری مریم گلی 
مریم‌ گلی گیاهی است که ذهن و بدن را آرام می‌کند، بنابراین می‌تواند به میزان قابل توجهی با استرس مقابله کند. به همین دلیل دمنوش مریم گلی یکی از دمنوش‌هایی است که اثرات مطلوبی بر روی کاهش وزن دارد.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک مشت مریم گلی تازه یا ۲ قاشق چای‌خوری مریم گلی خشک،
۱ لیوان آب،
و لیمو (در صورت تمایل)
 
طرز تهیه دمنوش
مریم گلی را در لیوان بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. ۴ تا ۵  دقیقه زمان بدهید. دمنوش‌ لاغری خود را صاف کنید و از نوشیدن آن ۱ تا ۲  بار در روز، لذت ببرید.
 
 
دمنوش لاغری ختمی
دمنوش ختمی از گل گیاه ختمی وحشی که در همه مزارع و باغ‌های ایرانی رشد می‌کند، تهیه می‌شود و دارای آنتی اکسیدان زیادی هست. همچنین این دمنوش هیچ کافئینی در خود ندارد. بر اساس تحقیقات خوردن دمنوش ختمی موجب کاهش فشار خون بالا می‌شود، از این رو به بیماران فشار خونی خوردن آن توصیه شده است. از طرف دیگر عصاره آزاد شده از ختمی به صورت دمنوش میزان استرس و التهاب در بدن را کاهش می‌دهد. یکی از عوامل چاقی انسان، استرس و التهاب در بدن است. به همین دلیل و اینکه دمنوش ختمی می‌تواند چربی مضر و سطح لیپید بدن را تنظیم کند، می‌توانید از آن به عنوان لاغر کننده استفاده کنید.
 
دم‌نوش ختمی را می‌توان به جای چای در صبحانه یا میان وعده نوشید. اگر سخت به خواب می‌روید خوردن آن قبل از خواب می‌تواند در زود خوابیدن مؤثر باشد. توصیه شده بیش از سه لیوان دمنوش ختمی در روز نخورید.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک لیوان آب روی گاز برای جوشیدن قرار دهید.
یک قاشق جای خوری از گل یا چای ختمی را به آب قبل جوشیدن اضافه کنید.
زمانی که مخلوط روی گاز شروع به جوشیدن کرد شعله را خاموش کنید.
دمنوش را به یک قوری انتقال دهید و اجاره دهید سرد شود.
دمنوش ختمی شما آماده است.
 
دمنوش لاغری بابونه
دم‌نوش بابونه از گل بابونه که هم خانواده مینا چمنی است به دست می‌آید. خاصیت بابونه به عنوان دمنوش، ضدالتهاب، ضدافسردگی، خواب راحت و همچنین خواص ضدالتهابی آن است. افسردگی، اضطراب و کم‌خوابی همگی ارتباط مستقیمی با چاقی دارند. همچنین مطالعات نشان داده است که وجود ترکیبات فنولی همانند کورستین، لوتئولین، آپیژنین، پتولیتین و گلوکوزید موجب بروز خواص ضد چاقی دمنوش بابونه میشود. همچنین نتایجی از تحقیقات وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن چای بابونه می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد. قبل از خواب دمنوش بابونه بخورید تا راحت‌تر بخوابید. همچنین اگر احساس می‌کنید چند وقتی هست که استرس و اضطراب زیادی دارید، به جای چای سیاه، دمنوش بابونه بخورید. در روز بیش از دو لیوان چای بابونه توصیه نشده است.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک لیوان آب جوش تهیه کنید.
آن را به قوری یا لیوان فیلتر دار اضافه کنید و دو قاشق چای‌خوری گل بابونه به آن اضافه نمایید.
سری قوری یا لیوان را قرار دهید و مهلت ۵ دقیقه‌ای به آن بدهید.
پس از مدت تعیین شده، دمنوش بابونه شما آماده شده است. نوش جان.
 
دمنوش لاغری زنجبیلی
زنجبیل ریشه گیاهی است که به عنوان ادویه و طعم دهنده از آن استفاده می‌شود. دانشمندان متوجه شده‌اند که زنجبیل دارای ترکیب زیست فعالی به نام گینگرول است که باعث طعم خوش، عطر دل‌انگیز و خواص درمانی نظیر ضدالتهاب، انتی اکسیدانی، ضد تهوعی، حساسیت به قند و همچنین کاهش دهنده فشار خون می‌شود. مطالعات بیشتر نشان داده است که زنجبیل می‌تواند میل به خوردن غذا را کاهش و سیری کاذب به وجود آورد، از این رو به عنوان لاغر کننده شناخته می‌شود. دمنوش زنجبیل را می‌توان به عنوان چای صبحانه و همچنین میان وعده خورد. نوشیدن بیش از ۳ لیوان چای زنجبیل توصیه نشده است.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک لیوان آب را گرم کنید.
یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده اضافه کنید.
اجازه دهید که ۵ دقیقه زنجبیل و آب بجوشند.
از روی گاز بردارید و به آن عسل یا لیمو برای خوش طعم شدن اضافه کنید.
سرد کنید و میل نمایید.
 
دمنوش لاغری نعنا
دمنوش نعنا همان‌طور که از نامش پیدا است از برگ‌های گیاه نعناع به دست می‌آید. آرامش‌بخش و تسکین دهنده درد فوری است. دانشمندان دریافته‌اند که برگ گیاه نعناع دارای ترکیباتی با عناوین منتول، منتون، هسپریدین، لوتئولین و اریوسیترین است. وجود این مواد شیمیایی طبیعی به برگ نعنا خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، بهبود دهنده هضم غذا و همچنین خواص انتی اکسیدانی می‌بخشد. می‌توانید از دمنوش نعنا به صورت میان وعده و دو ساعت قبل از خواب استفاده کنید. همچنین خوردن چای نعنا به هنگام صبح کاملاً رایج و عادی است. در خوردن بیش از ۲ یا ۳ لیوان دمنوش نعنا احتیاط کنید.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک لیوان آب جوش تهیه کنید.
۵ تا ۱۰ عدد برگ نعنا به آن اضافه کنید.
۵ تا ۷ دقیقه زمان برای جوشیدن اضافی به آب و نعناها بدهید.
دمنوش گرم را از صافی عبور دهید و داخل لیوان بریزید.
حال دم‌نوش شما آماده است.
برای طعم بهتر، اضافه کردن عسل را به آن توصیه می‌کنیم.
 
دمنوش لاغری رومارون یا رزماری
رزماری گیاهی عطری است که در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ‌های این گیاه عموماً شبیه به سنبله هستند و تحقیقات نشان داده است که برگ و عصاره به دست آمده از رزماری مقدار زیادی انتی اکسیدان قوی در خود دارد. محققان دریافته‌اند که مصرف رزماری به صورت روزانه عاملی برای جلوگیری از تشدید افسردگی است. هر دو این عوامل برای کاهش چاقی و جلوگیری از بروز آن مؤثر هستند. خوردن دمنوش رزماری به صورت میان وعده و صبحانه همراه با چاشنی‌های دیگر می‌تواند لذت‌بخش باشد؛ اما نوشیدن بیش از سه لیوان دمنوش رزماری ممکن است عوارض جانبی از خود بروز دهد.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک لیوان آب جوش تهیه کنید.
آب را به قوری اضافه کنید، چند برگ رزماری تازه یا دو قاشق چای‌خوری پودر رزماری به آن اضافه کنید.
 مدت ۵ دقیقه زمان برای دم کشیدن اختصاص دهید. برای دم کشی بهتر می‌توانید ۱۰ دقیقه هم صبر کنید.
دمنوش را خنک کنید و بنوشید.
 
دمنوش لاغری انار
دمنوش انار نوشیدنی است که از آب انار غلیظ شده، دانه‌های انار و همچنین گل‌های خشک شده انار به دست می‌آید. انار دارای خاصیت انتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. این دمنوش بر خلاف دیگر دم‌نوش‌های لاغری طعم شیرینی دارد که شاید با سلیقه شما بیشتر سازگار باشد. خوردن آن به صورت صبحانه و میان وعده مناسب است. هرچند نباید در خوردن دم‌نوش انار نیز بیش از حد ۳ لیوان در روز گذر کرد.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک فنجان آب جوش تهیه کنید و از روی گاز بردارید.
یک قاشق چای‌خوری بابونه یا چای سبز به همراه دانه یا گل خشک شده انار اضافه کنید.
مخلوط را روی گرم‌کن قرار دهید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه سرپوشی پارچه‌ای روی آن بگذارید.
حالا دم‌نوش انار شما آماده است.
 
دمنوش لاغری اولونگ
دمنوش اولونگ شباهت زیادی به چای سبز دارد و در بیشتر موارد هم به جای آن فروخته می‌شود. این در حالی است که برای تهیه و رسیدن به اولونگ نیاز به فرایندی متفاوت‌تر از چای سبز است. مطالعات نشان داده است که اولونگ هم همانند چای سبز دارای مقادیر زیادی انتی اکسیدان است. دم‌نوش اولونگ برای لاغری به خاطر افزایش متابولیسم چربی سوزی و همچنین کاهش چربی می‌تواند کمک کند. خوردن چای اولونگ به صورت میان وعده و صبحانه توصیه شده است. بیش از ۵ بار در روز دم کرده اولونگ ننوشید. به واسطه اینکه اولونگ مقدار کمی کافئین دارد بهتر است برای جلوگیری از افزایش سطح کافئین، به همراه نوشابه‌های و نوشیدنی‌های کافئینی خورده نشود.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
یک لیوان آب جوش تهیه کنید.
به مدت ۲ دقیقه آن را از روی گاز بردارید و اجازه دهید که سرد شود.
یک قاشق چای‌خوری اولونگ در لیوان دمنوش بریزید و آب جوش روی آن خالی کنید.
به مدت ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید تا دمنوش حاضر شود.
سرد کنید و بخورید.
 
دمنوش لاغری جنسیتگ
جینسیتگ آسیایی یکی از گونه‌های یازده‌گانه‌ی جنسیتگ است که ریشه‌های گوشتی دارد. هرچند انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما دو نوع آمریکایی و آسیایی‌ آن شناخته‌شده‌تر هستند و آن‌چنان که از مطالعات مختلف درباره‌ی این گیاه مشخص شده است، جنسیتگ محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. جنسیتگ به شما کمک می‌کند بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را هم بالاتر می‌برد. در مطالعه‌ای که در این زمینه در یک کلینیک مراقبت از بیماران سرطانی انجام شد، مشخص شد که این گیاه حتی روی فلج ناشی از داروهای شیمیایی هم تأثیر مثبتی دارد
 
. همان‌طور که می‌دانید وقتی وزن کم می‌کنیم اگر انرژی کافی نداشته باشیم، ورزش کردن کار مشکلی است و کاهش وزن نیاز به فعالیت بدنی مناسب دارد و جنسیتگ می‌تواند برای دریافت انرژی به شما کمک کند. شواهدی احتمالی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسیتگ به متعادل نگه‌داشتن قند خون هم کمک می‌کند که البته خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد. خوردن بیش از دو یا سه لیوان در روز توصیه نشده است.
 
مواد لازم برای تهیه این دمنوش لاغری
۱ لیوان آب جوش تهیه کنید.
یک قاشق چای‌خوری جنسیتگ خرد شده به آن اضافه کنید.
اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد.
از عسل برای شیرین کردن استفاده کنید.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید